دیتالاگر دیپ فریزر

مقدمه:

علم پزشکی امروزه بخش عمده پیشرفت خود را مدیون وجود آزمایشگاه‌ها و آزمایش‌ها است. نکته مهم اما اینجاست که آزمایشگاه بدون تجهیزاتشان هیچ کاربردی نخواهند داشت. ازاین‌رو است که دیپ فریزر  و دیتالاگر دیپ فریزر امروزه تا این حد مهم شمرده می‌شود.

 

فریزر آزمایشگاهی (دیپ فریزر)Deep freezer:

دیپ فریزر (Deep Freezer) دسته دیگری از فریزر های آزمایشگاهی است که بازه دمایی آنها از ۲۰- درجه تا ۱۲۰- درجه میباشد و جهت تست و نگهداری مواد و نمونه های آزمایشگاهی در دماهای زیر صفر مورد استفاده قرار میگرد.این دستگاه به دلیل آنکه رنج دمایی ۲۰- الی ۱۲۰- درجه سانتی گراد را تامین می کند اصطلاحا دیپ یا عمیق نامیده می شود.

دیپ فریزر از مهمترین تجهیزات آزمایشگاه و اصلی ترین دستگاه برودتی و سرمایشی در آزمایشگاهها می باشند. که معمولا در هر آزمایشگاهی به چشم میخورند.
دیپ فریزر دستگاهی است که از یک وسیله خنک کننده به همراه یک عایق مناسب از انتقال دما به خارج این محفظه جلوگیری میکند.
فریزرهای فوق سرد آزمایشگاهی برای ذخیره سازی مواد زیستی نظیر ویروس ، باکتری ها ، سلول های یوکاریوت ،خون و نطفه طراحی شده اند.
این فریزرها در بانکهای خون ، بیمارستانها ، سرویسهای جلوگیری از اپیدمی ، صنایع خودروسازی ، صنایع دفاعی و نظامی ، صنایع الکترونیک موسسه های تحقیقاتی و تجهیزات مهندسی زیست پزشکی استفاده میشوند.

 

ویژگی‌های فریزر منفی ۸۰ :

برای این که بیش‌تر با این فریزرها آشنا شوید، در ادامه مطلب می‌خواهیم به طور خاص، ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کنیم. در واقع همین ویژگی‌ها هستند که باعث کاربردی‌بودن فریزر منفی ۸۰ و ۸۶ شده‌اند.

  • عملکرد بالا در یخ‌زدایی تا ۸۶- درجه سلسیوس: این فریزرها برای ایجاد دمای بسیار پایین و انجماد نمونه‌های آزمایشگاهی تا دمای ۸۶- درجه سلسیوس طراحی شده‌اند. این دما مناسب برای نگهداری ایمن و بلندمدت نمونه‌های حساس است.
  • ظرفیت ذخیره‌سازی بالا: فریزرهای منفی ۸۰ و ۸۶ دارای ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار خوبی هستند که به معنای قابلیت نگهداری تعداد قابل‌توجهی نمونه‌ها و مواد آزمایشگاهی است.
  • کنترلر با صفحه‌نمایش LED: فریزرهای آزمایشگاهی منفی ۸۰ و ۸۶ درجه سلسیوس دارای کنترلر با صفحه‌نمایش LED هستند. این صفحه‌نمایش به شما امکان تنظیم و نظارت دقیق بر دما را می‌دهد.
  • هشدار قابل‌شنیدن/قابل‌مشاهده: این فریزرها دارای سیستم هشدار صوتی و قابل‌مشاهده هستند. در صورت بروز هرگونه خطا یا نقص در پروسه حفظ دما، هشدار صوتی و یا نشانگر قابل‌مشاهده فعال می‌شود تا شما را در جریان اتفاق قرار دهد و از خطر آسیب به نمونه‌های ذخیره شده جلوگیری کند.
  • کنترل دقیق دما: فریزرهای آزمایشگاهی منفی ۸۰ و ۸۶ درجه سلسیوس دارای کنترل دقیق دما هستند. این کنترل دما به شما امکان می‌دهد تا دمای داخل فریزر را به‌منظور حفظ استحکام نمونه‌ها و اطمینان از شرایط ذخیره‌سازی مناسب به طور دقیق تنظیم و کنترل کنید.

 

کاربرد فریزر منفی ۸۰ و ۸۶ در چیست؟

کاربرد فریزر منفی ۸۰ و ۸۶ درجه سلسیوس در تحقیقات، کاربردهای پزشکی و بالینی و در محیط‌های صنعتی برای نگهداری نمونه‌ها با دماهای بسیار پایین استفاده می‌شوند. این فریزرها برای نگهداری امن نمونه‌هایی که نیاز به دماهای بسیار پایین دارند، کاربرد دارند.

در تحقیقات علمی، فریزرهای منفی ۸۰ و ۸۶ درجه سلسیوس برای نگهداری نمونه‌های زیستی حساس مانند: DNA، RNA، پروتئین‌ها، عصاره‌های سلولی و مواد شیمیایی استفاده می‌شوند. این نمونه‌ها نیاز به دماهای بسیار پایین دارند تا از آسیب و تجزیه‌شدن آن‌ها جلوگیری شود.

در کاربردهای پزشکی و بالینی، فریزرهای منفی ۸۰ و ۸۶ درجه سلسیوس برای نگهداری نمونه‌ها و محصولات پزشکی حساس مانند: خون، بافت‌های بیولوژیکی و داروها استفاده می‌شوند. این فریزرها امکان نگهداری بلندمدت و ایمن این نمونه‌ها را فراهم می‌کنند.

در محیط‌های صنعتی، فریزرهای منفی ۸۰ و ۸۶ درجه سلسیوس برای نگهداری نمونه‌ها و مواد آزمایشگاهی در فرایندهای صنعتی استفاده می‌شوند. این فرایندها ممکن است شامل تحقیق و توسعه محصولات، کنترل کیفیت و آزمایش‌های صنعتی باشند.

علاوه بر این، برخی از فریزرهای منفی ۸۰ اجازه می‌دهند، سیستم پشتیبان CO2 یا LN2  را برای افزایش امنیت نمونه به آن اضافه کنید. این سیستم پشتیبان به‌صورت یک سیستم پشتیبان دوم برای حفظ دمای مناسب نمونه‌ها در صورت قطع برق یا خرابی دستگاه عمل می‌کند.

دیتالاگر دیپ فریزر:

شرکت دارستان صنعت دیتالاگر مخصوص دیپ فریزرها ساخته است که می توان همزمان سه عدد دیپ فریزر را به آن متصل نمود که امکانات زیر را در اختیار کابر قرار می دهد:

۱_ نمای دما بر روی نمایشگر دما

۲_ آلارم هشدار دمایی در صورت خارج شدن دما از بازه تعریف شده از طریق زنگ و پیامک بصورت همزمان به ۴ نفر

۳_ثبت دما بصورت ساعتی، روزانه و ماهانه در برنامه ویندوزی

۴_آلارم قطعی برق برق فریزر به کاربر از طریق زنگ و پیامک بصورت همزمان به ۴ نفر

جهت سفارش دیتالاگر دیپ فریزر از طریق شماره های  ۰۲۱۶۶۴۵۵۲۸۰ و ۰۲۱۶۶۴۵۵۲۸۷ با ما در ارتباط باشید.

 

ترک یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.