دیتالاگر دما PT 100

مقدمه:

pt100  یک نوع سنسور مخصوص ثبت دمایی می باشد که در دماها و محیطهای خاصی مثل مراکز تحقیقاتی، کارخانجات و صنایع پتروشیمی کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم راجب  کاربرد دیتالاگر PT 100  و نمونه تولید شده ایرانی آن صحبت کنیم.

 

رنج دمایی مخصوص دیتالاگر PT 100 :

این نوع دیتالاگر باید بتواند بازه دمایی ار منفی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تا مثبت ۴۰۰ درجه سانتی گراد را پوشش دهد .

 

کاربرد دیتالاگر PT 100 :

۱_ مراکز تحقیقاتی :

در مراکز تحقیقاتی به علت نگهداری نمونه ها برای سالهای متمادی نیاز است فریزر منفی ۸۰ درجه سانتی گرادی موجود باشد که نمونه های دریافتی را تا چندین سال سالم نگه دارد .هم چنین وجود تانکهای ازت با دمای منفی ۲۰۰ درجه سانتی گراد در مراکز تحقیقاتی در نگهداری نمونه ها کمک شایانی به کاربران نموده است.

کاربرد دیتالاگر PT 100  در این مراکز تحقیقاتی به این صورت است که سنسور دمایی PT 100  داخل فریزر منفی ۸۰ درجه و تانک ازت منفی ۲۰۰ درجه قرار می گیرد و شروع به ارسال دیتای دمایی به دیتالاگر می کند تا در صورت نوسانات دمایی به کاربر هشدار دهد.

 

فریزر منفی ۸۰ درجه

تانک ازت منفی ۲۰۰ درجه سانتی گراد

 

۲_صنعت پتروشیمی:

در صنعت پتروشیمی  دیتالاگر PT 100  به اسم گیج دما کاربرد دارد. به این صورت که سنسورها در مخرنهای نگهداری قرار می گیرند و نوسانات دمایی را از طریق آلارم یا هشدار زنگ و پیامکی به کابربر اطلاع می دهند.

 

 

۳_کارخانه تولید قیر:

تانکرهای حمل قیر تولید شده در کارخانه باید مسافتهای طولانی را طی کند تا به مقصد تعیین شده برسد و در طول طی مسیر لازم است دمای تانکرهای قیر ثبت و اگر نوسانات دمایی اتفاق افتاد  به کابران در کارخانه اطلاع دهد.

 

تانکر حمل قیر مذاب

 

دیتالاگر دما PT 100  ایرانی شرکت دارستان صنعت:

شرکت دارستان صنعت دیتالاگری تولید کرده است که با سنسور pt 100  کار می کند و بازه دمایی منفی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تا مثبت ۴۰۰ درجه سانتی گراد را پوشش می دهد. این دیتالاگر زمانی که نوسانات دمایی اتفاق بیافتد از طریق سیم کارت تعبیه شده داخل دستگاه به کاربر اطلاع می دهد.

 

جهت سفارش دیتالاگر دما PT 100 دارستان صنعت از طریق شماره ۰۲۱۶۶۴۵۵۲۸۰ با ما در ارتباط باشید

 

ترک یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.