گِیج دما یا دیتالاگر بخریم؟

در عصر کنونی پیشرفت تکنولوژی و علم، اندازه‌گیری و کنترل دما یکی از جنبه‌های حیاتی در بسیاری از صنایع و برنامه‌های فناورانه محسوب می‌شود . حال می خواهیم بداتیم برای این کار گِیج دما یا دیتالاگر بخریم؟ کدامیک کاربردی تر است و امکانات بهتری در اختیار ما قرار می دهد.

 

گِیج (gauge) دما :

دستگاهی است که برای اندازه‌گیری و خواندن دقیق گرادیان دما استفاده می‌شود. اصطلاح دماسنج معمولاً، اگرچه نه همیشه، به دستگاهی اطلاق می‌شود که خوانش‌ها را روی یک صفحه شماره‌دار نشان می‌دهد.

گیج‌های دماسنجی صفحه‌ای اغلب در محیط‌های صنعتی و تجاری یافت می‌شوند. آن‌ها همچنین در برخی از تنظیمات و لوازم خانگی روزمره رایج هستند. گیج‌های اندازه‌گیری دما به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • دماسنج‌های تماسی:

این سنسور ها از خاصیت مقاومت فلزات استفاده می کنند که با تغییر دما باعث تغییر مقاومت در فلز می شود و این تغییر مقاومت ایجاد سیگنال الکتریکی می کند . این سیگنال الکتریکی به صورت مستقیم یا به صورت ترانسمیت شده قابل استفاده در سیستم های کنترلی جهت سنجش دما می باشند

  • دماسنج‌های غیر تماسی:

این نوع سنسور با اندازه گیری امواج اینفرارد ارسال شده به هدف و تبدیل آن به پارامتر های قابل قرائت استاندارد ( مانند : ۴-۲۰ ma) دمای سطوح را از راه دور اندازه گیری می کند .

 

 

دیتالاگر :

دستگاهی است که برای ثبت دما و هشدار دمایی بکار می رود. شرکت دارستان صنعت پیشرو در زمینه تولید دیتالاگر می باشد و دیتالاگر در ۴ نوع زیر تولید می کند :

  • دیتالاگر ۴ کاناله دما با آلارم محیطی:

این مدل دیتالاگر دارای ۴ عدد سنسور دمایی می باشد که دما را بصورت روزانه و ماهانه ثبت می کند و اگر از رنج تنظیم شده خارج شود در محیط آلارم می دهد

 

  • دیتالاگر ۴ کاناله دما با آلارم زنگ و پیامک:

این مدل دیتالاگر دارای ۴ عدد سنسور دمایی می باشد که دما را بصورت روزانه و ماهانه ثبت می کند و اگر از رنج تنظیم شده خارج شود در محیط آلارم و زنگ و پیامک هم ارسال می کند.

  • دیتالاگر ۴ کاناله دما و رطوبت با هشدار محیطی:

این مدل دیتالاگر دارای ۴ عدد سنسور دمایی می باشد که دما و رطوبت  را بصورت روزانه و ماهانه ثبت می کند و اگر از رنج تنظیم شده خارج شود.

 

  • دیتالاگر ۴ کاناله دما و رطوبت با هشدار زنگ و پیامک:

این مدل دیتالاگر دارای ۴ عدد سنسور دمایی می باشد که دما و رطوبت را بصورت روزانه و ماهانه ثبت می کند و اگر از رنج تنظیم شده خارج شود در محیط آلارم و زنگ و پیامک هم ارسال می کند.

 

 

مقایسه گِیج دمایی با دیتالاگر :

۱_ مقایسه نوع ارتباط دهی گِیج دمایی و دیتالاگر دارستان صنعت به کامپیوتر جهت دیتابرداری:

روش اتصال گِیج دما
دیتالاگر دارستان صنعت
کابل usb ندارد دارد
شبکه وایفای ندارد دارد
رم و رم ریدر ندارد دارد
تحت وب (اینترنتی) ندارد دارد

 

۲_مقایسه کاربردی گِیج دما با دیتالاگر دارستان صنعت:

حیطه کاربردی گِیج دما دیتالاگر دارستان صنعت
اندازه گیری دما ۰ تا ۱۶۰+ درجه سلسیوس ۴۰- تا ۱۲۰+ درجه سلسیوس
اندازه گیری رطوبت ندارد ۰ تا ۱۰۰ درصد

 

۳_ مقایسه آلارم و هشدار تغییر رنج دما و رطوبت دیتالاگر تستو و دیتالاگر دارستان صنعت:

نوع هشدار گِیج دما دیتالاگر دارستان صنعت
آلارم محیطی (بیزر) ندارد دارد
زنگ ندارد دارد
پیامک ندارد دارد

 

جهت خرید دستگاه دیتالاگر دارستان صنعت از طریق شماره ۰۲۱۶۶۴۵۵۲۸۰ با ما در ارتباط باشید

 

 

 

 

 

ترک یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.