دیتالاگر مخصوص حمل و نقل محصولات کشاورزی

مقدمه:

برای حمل ونقل میوه و سبزیجات یکی از ابزارهای مهم و کاربردی دیتالاگر (ترموگراف دما) مخصوص محصولات کشاورزی است که شرکت دارستان صنعت در این زمینه دستگاهی با قابلت اتصال به شارژر فندکی ماشین تولید کرده است.دستگاه دیتالاگر دارستان صنعت در طول مسیر از طریق فندکی ماشین برق خود را تامین می کند و اگر از رنج تنظیم شده خارج شود به کاربر زنگ و پیامک ارسال می کند.

دستگاه دیتالاگر (شامل دما) مخصوص صادارات محصولات کشاورزیدیتالاگر مخصوص صادارات محصولات کشاورزیدیتالاگر (شامل دما و رطوبت) مخصوص حمل و نقل محصولات کشاورزی

 

حمل و نقل میوه و سبزیجات، به دلیل تحویل سریع محصولات به تره باران و میوه فروشان در همان کیفیت اولیه، بسیار صنعت مهمی است.  در واقع صنعت حمل و نقل میوه جات و سبزیجات تازه به دلیل تلاشی که برای ارسال در یک بازه زمانی کوتاه انجام می شود، در جایگاه ویژه ای قرار گرفته است. موارد زیادی وجود دارد تا میوه ها و سبزیجات، سالم و به تازه به دست مصرف کنندگان برسد.

 

مهم ترین نکات برای صادرات محصولات کشاورزی:

در حمل و نقل صحیح میوه و سبزیجات، هدف از ابتدا تا انتها، انتقال سریع و بی خطر محصولات تازه است. برای این کار یک سری اقدامات وجود دارد. یکی از مهم ترین فاکتور‌ها برای ایجاد بستری مناسب برای حمل و نقل محصولات کشاورزی، دمای مناسب است. دومین فاکتور، توجه به موارد بهداشتی است و سومین مورد، داشتن برنامه و جدول زمانی است. علاوه بر این ها، استفاده از نگهدارنده های مناسب و استاندارد هم بسیار نقش مهمی در حفظ تازگی و جلوگیری از خرابی ایجاد میکند. در ادامه در مورد هر یک از فاکتورها به طور شفاف و کامل توضیح داده شده است. 

 

برنامه ریزی، نکته کلیدی در حفظ تازگی میوه ها

سیب درختی، موز، انار، کیوی، لیمو شیرین، لیمو ترش، پرتقال، زردآلو، هندوانه، گیلاس، آلبالو، هلو، انجیر، شلیل، آلو، انگور، خرمالو، به، گلابی و … میوه هایی هستند که در راس صادرات میوه ی ایرانی قرار دارند و با حمل و نقلی مناسب به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی صادر میشوند.  شرایط صادرات هر یک از محصولات کشاورزی تا حدی با هم متفاوت است. 

به طور مثال اگر برنامه تحویل موز به تاخیر بیفتد، این بدان معنی است که به همان تعداد روزهای تاخیری، طراوت و تازگی آن از بین رفته است. همانطور هم که می دانید اگر حتی یک روز از زمان تحویل موز یا هر میوه حساس دیگری به تعویق انداخته شود؛ رنگ و ظاهرش تغییر میکند و همین امر موجب ایجاد ضرر و زیان به تولید کننده میشود.

با توجه به این توضیحات باید بگوییم که هر یک از محصولات کشاورزی برای حمل و نقل، جدول زمانی منحصر به فردی دارند. بدون شک چیزی که باعث جذابیت و خرید بیشتر میوه ها و سبزیجات میشود؛ کیفیت ظاهر و طراوت آن ها است. به همین دلیل فروشندگان و صادرکنندگان باید در صادرات محصولات کشاورزی به جدول برنامه ریزی دقت زیادی کنند.  

دومین نکته بسیار مهم برای حمل و نقل نیوه و سبزیجات، توجه به نکات بهداشتی است. از آنجایی که محصولات کشاورزی جزو اصلی ترین مواد غذایی بشر قرار میگیرد؛ لذا برای نگهداری، بسته بندی و به ویژه حمل و نقل آن ها، باید شرایط بهداشتی ویژه ای در نظر گرفته شود تا از ایجاد آلودگی و میکروبی شدن محصولات جلوگیری به عمل آید. 

حمل و نقل صحیح میوه و سبزیجات و صادرات آن به کشورهای اروپایی، آسیایی و… واقعا مسئولیت بزرگ و سختی است. چرا که در صورت ایجاد کوچکترین مشکل در زنجیره حمل و نقل، کیفیت و ایمنی محصولات از بین میرود. 

 هر کجا محصول حمل و نقل می شود، باید شرایط بهداشتی ارزیابی شود. شرایط بهداشتی که باید در هر مرحله حفظ شود شامل موارد زیر است:

  • اطمینان حاصل کنید که کلیه وسایل حمل و نقل، تمیز نگهداری می شوند. قبل از بارگیری محصولات، کامیون ها و / یا کارتن های حمل و نقل را از نظر تمیزی، بو و آلودگی های آشکار یا پنهان بررسی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که هرگونه بار قبلی که در وسیله نقلیه حمل می شود ، خطر آلودگی ندارد. به عنوان مثال ، کامیونی که اخیراً حیوانات یا محصولات حیوانی را حمل و نقل می کند. اگر قبل از بارگیری محصول خوب تمیز نشود، خطر آلودگی به میوه و سبزیجات تازه را افزایش می دهد.
  • دمای مناسب بهداشتی و استاندارد را هم برای کیفیت و هم برای ایمنی محصولات تازه حفظ کنید.
  • محصولات را در کامیون ها یا کارتن های حمل و نقل مناسب قرار دهید. به این شکل احتمال آسیب را به حداقل میرسانید و احتمال آلودگی کاهش میدهید.
  • اطمینان حاصل کنید که گردش مناسب هوا در یخچال وجود دارد.
  •  اطمینان حاصل کنید که کارگران در انجام بارگیری و تخلیه در حین حمل و نقل اقدامات بهداشتی را انجام می دهند.
  • بازرسان کالا ، خریداران و سایر بازدیدکنندگان نیز باید از رعایت موارد بهداشتی نظیر شستن کامل دست قبل از بازرسی از محصولات پیروی کنند

 

 

ترک یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.