دیتالاگر دما و رطوبت ویژه خودروهای حمل دارو

دیتالاگر دما و رطوبت ویژه خودروهای حمل دارو

تجهیزات و ماشین های توزیع دارو 

– تجهیزات و ماشین های مورد استفاده برای اجراء عملیات توزیع، انبار نمودن یا حمل ونقل محصولات دارویی باید مناسب باشند و هیچ گونه اثرات منفی روی پایداری و صحت بسته بندی‌ها از یک سو و از سوی دیگر روی کیفیت محصولات نگذارد.
– همچنین محموله ها را از هر گونه آلودگی محیطی محافظت نماید.
– از تجهیزات وماشین هایی که احتمال ریسک اشتباهات را به حداقل رسانده و به راحتی قابل پاکسازی و نگهداری می‌باشند باید در انبار و شبکه توزیع استفاده نمود.

 

حتما بخوانید: استانداردهای ذخیره‌سازى و حمل و نقل واکسن

 

– از ماشین های اختصاصی برای توزیع و حمل داروها باید استفاده شود، در مواقعی که ماشین های استیجاری برای امر توزیع بکار گرفته می شوند عملیاتی جهت اطمینان از صحت عملکرد این ماشین ها و عدم اثر گذاری منفی روی کیفیت محصولات باید اجراء   گردد.

– ماشین ها پیش از بارگیری باید مطابق بادستورالعمل‌های مدون پاکسازی شوند و مستندات آن موجود باشد.

ماشین ها وکانتینر ها باید به گونه ای بارگیری شوند که سیستم Firstout Lastin  به منظور جلوگیری از  آسیب دیدگی فیزیکی واتلاف وقت در هنگام تخلیه بار صورت گیرد.

 

ماشین های توزیع باید مجهز به سیستم هایی باشند تا از ورود افراد غیر مجاز به ماشین و دستیابی آنها به محموله های دارویی جلوگیری بعمل آورد. داروهای مخدر وتحت کنترل ، رادیو داروها،داروهای سمی وخطرناک، داروهای قابل اشتعال ومنفجره توصیه میشود در ماشین های اختصاصی با   ایمنی مناسب حمل شوند. توصیه میشود محصولات مرجوعی،ریکال،ضایعاتی در ماشین های اختصاصی حمل شوند در صورت عدم امکان،باید بخوبی بسته بندی شده،برچسب مشخصات و تعییت وضعیت شده با لیبل در محل مجزا قرار گیرند . مدارک ومستندات این محموله ها باید موجود باشد.

 

 

سیستم های حمل و نقل

کنترل دما در طی حمل و نقل از راه زمینی یا هوایی می تواند با استفاده از سیستم های حمل و نقل فعال یا غیر فعال،صورت گیرد

دیتالاگر دما و رطوبت
ثبت دما و رطوبت دارستان صنعت

 

۱-وسایل نقلیه یخچال دار

این دسته شامل ون ها، کامیون های ثابت و ماشین های شبیه تریلر هستند که دارای یک بخش مجزا و کنترل شده از نظر دمایی برای حمل بار می باشند که دمای آن با استفاده از یک واحد اختصاصی یخچال، مطابق برچسب محصولاتی که قرار  است حمل و نقل شوند قابل تنظیم و نگهداری می باشد. ون ها و کامیون های ثابت   کوچک، عموما دستگاه های سرد کننده ای دارند که مستقیما از موتور ماشین نیرو می گیرند. خودروهای بزرگتر و ماشین های شبیه تریلر یخچال های الکتریکی دارند که به صورت مستقل توسط نیروی دیزلی کار می کنند. هر دوی این خودروها باید دارای یک سیستم پشتیبان باشند تا در زمانی که خودرو پارک شده است به وسیله نیروی آن سردخانه ماشین به طور فعال عمل کند. تمامی وسایل نقلیه یخچال دار باید به سیستم الکترونیکی پایش و ثبت دما در طی  مسیر مجهز باشند. ماشین های یخچال دار باید به درستی احراز کیفیت شوند تا در راستای طراحی شان، عمل کنند.

کنترل دمای یخچال دارویی
دیتالاگر ثبت دما و رطوبت یخچال دارویی

۲-وسایل نقلیه تحت کنترل دمایی

این ماشین ها شبیه ماشین های یخچال دار   و یا دارای فریزر می باشند که بر حسب دمای ذکر شده بر روی داروها استفاده می شود .

جهت اطمینان از این مطلب لازم است ماشین های تحت کنترل دمایی به سیستم های پایش و ثبت دما در طول مسیر مجهز باشند. موارد فوق در ماشین های یخچال دار نیز می تواند به کار گرفته شود.

 

 

۳-سیستم های غیر فعال حمل و نقل

این روش بیشتر در حمل و نقل هوایی مورد استفاده قرار می گیرد. یک سیستم حمل و نقل غیر فعال می تواند کنترل دمایی موثری بر روی محصولات دارویی با دمای حمل و نقل محیطی داشته باشد. این سیستم ها باید تنها بعد از احراز کیفیت محفظه ها و راه های حمل و نقل استفاده شوند. سیستم های حمل و نقل غیر فعال شامل ترکیبی از مواد عایق و واسطه های تثبیت کننده دما می باشند. این مجموعه اگر صحیح ترکیب بندی شود می تواند اجزای داخل دسته بندی را در یک محدوده دمایی مشخص برای مدت زمان از پیش تعریف شده جهت حمل و نقل و بدون تکیه بر کمک های مکانیکی حفظ نماید.بسته ها به طور محکم در یک وضعیت مشخص، بسته و پلمپ شده و در خلال حمل و نقل به هیچ گونه  مداخله انسانی یا فیزیکی جهت حفظ سطح دمایی مورد نظر نیاز نخواهند داشت.

 

 

دیتا لاگر در چه جاهایی استفاده می‌شود؟

  • اتاق‌های سرور
  • انبار‌های نگهداری دارو
  • گلخانه‌ها
  • دامداری‌ها
  • مرغداری‌ها
  • آزمایشگاه‌ها
  •  ایستگاه هواشناسی بدون مراقبت
  • ذخیره در ایستگاه‌های بدون مراقبت
  • ذخیره خودکار رطوبت خاک
  • ذخیره خودگار فشار گاز
  • اندازه‌گیری دما (رطوبت و…) مواد فاسد شدنی در حین انتقال محموله
  • تحقیقات حیات وحش
  • مانیتورینگ سطح مخازن
  • مانیتورینگ محیط زیست
  • مانیتورینگ وضعیت رله در سیگنال دهی راه آهن
  • داده برداری از متغیرهای دما و فشار در طول خط لوله
  • مانیتورینگ خطوط لوله نفت و گاز

 

دستگاه کنترل دماو رطوبت ساخت ایران
دستگاه کنترل دماو رطوبت ایرانی

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

۰۹۱۲۷۰۱۷۹۰۱ حسین دارستانی – مدیر فروش

۰۲۱-۶۶۵۹۲۵۷۷ دفتر مرکزی شرکت دارستان صنعت

ترک یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.